با دکتر آز و توصیه‌هایش در مورد تناسب‌اندام همراه باشید
آی.ای.پلاس: وب سایت تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی Industrial engineering and management plus more useful contents
با دکتر آز و توصیه‌هایش در مورد تناسب‌اندام همراه باشید
چهار شنبه 20 خرداد 1394 ساعت 8:43 | بازدید : 520 | نویسنده : نادر فرحناکی - nader farahnaki | ( نظرات )

تناسب‌اندام

با دکتر آز و توصیه‌هایش در مورد تناسب‌اندام همراه باشید

دکتر محمد آز، جراح قلب، مؤلف و میزبان برنامه تلویزیونی آز (Dr.OZ)، می‌گوید که بیماری و جراحت برای همه ما ممکن است پیش بیاید، ولی ضعف می‌تواند ما را به کشتن بدهد. اگر بدن ما ضعیف باشد نمی‌تواند به‌خوبی بهبود یابد؛ و به همین دلیل او پیشنهاد می‌کند که یک برنامه ورزشی مناسب که شامل ورزش‌های تعادلی، قلبی_ عروقی و قدرتی باشد را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.

این بدان معنا نیست که شما مجبور باشید هر هفته وقت زیادی را در باشگاه‌های ورزشی صرف کنید. خود او که یک پزشک بسیار پرمشغله است توانسته که هرروز صبح یک برنامه ورزشی هفت‌دقیقه‌ای داشته باشد؛ که به گفته خود او این برنامه حتی از برنامه‌های طولانی و یک‌ساعته در یک باشگاه ورزشی، مفیدتر است. همچنین می‌توانید با جلسات خسته‌کننده تردمیل خداحافظی کنید. به‌جایش برای لاغر و سالم ماندن او پیشنهاد می‌کند که یک گام شمار بخرید و هرروز به‌اندازه ده هزار قدم راه بروید. (تقریباً برابر پنج مایل) است.

چیزهای سفید را از برنامه‌تان حذف کنید

تناسب‌اندام

یکی از آسان‌ترین کارها برای کاهش وزن و سالم ماندن است. هر ماده سفیدی مانند نان، برنج، پاستا، شکر و آرد را از زندگی‌تان حذف کنید. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و کالری هستند؛ و به گفته دکتر آز حذف آن‌ها از رژیم غذایی‌تان باعث می‌شود که به‌سرعت چند پوند وزن کم کنید و بدن سالم‌تری داشته باشید.

البته در این قانون چند استثناء هم وجود دارد. مثل سفیده تخم‌مرغ، گل‌کلم و ماهی. این‌ها تنها غذاهای سفیدی هستند که همیشه باید بخورید.

برو کلی را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید

تناسب‌اندام

بسیار مغذی است و دکتر آز می‌گوید که این ماده را همیشه در برنامه غذایی‌اش دارد. برو کلی باعث پاک‌سازی کبد می‌شود و از انواع سرطان جلوگیری می‌کند. برای اینکه بیشترین استفاده را از این ماده مغذی ببرید، دکتر آز می‌گوید که ده دقیقه قبل از طبخ، آن را بشویید و قطعه‌قطعه کنید و برای اینکه فواید آن از بین نرود، بهتر است آن را بخارپز کنید و یا در ماکروویو قرار دهید.

روزانه ویتامین دی (D) دریافت کنید

تناسب‌اندام

دکتر آز می‌گوید که تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که ویتامین دی با کنترل اشتها و سوخت‌وساز بیشتر سلول‌های چربی، نقش مؤثری در کاهش وزن دارد. نور خورشید همچنین باعث می‌شود که بدن شما کلسیم موردنیاز استخوان‌ها را راحت‌تر جذب کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و حتی ممکن است از ابتلا به بعضی از سرطان‌ها جلوگیری کند. 75 درصد آمریکایی‌ها کمبود ویتامین دی دارند. پس شاید بهتر باشد که روزانه مقداری ویتامین دی جذب کنید. البته بهتر است با پزشکان درباره اینکه به چقدر نور خورشید نیاز دارید، مشورت کنید.

بهترین منابع ویتامین دی ماهی سالمون، تونا و ماکرل می‌باشند. دکتر آز می‌گوید که پنیر، روغن ماهی و سفیده تخم‌مرغ هم حاوی ویتامین دی هستند.

البته به‌هیچ‌عنوان بزرگ‌ترین منبع ویتامین دی که نور خورشید است را فراموش نکنید. وقتی نور خورشید باپوست شما تماس پیدا می‌کند، ویتامین دی در بدنتان تولید می‌شود.

آب بیشتری بنوشید

تناسب‌اندام

دلیلی وجود دارد که دکتر آز نمی‌تواند این نکته را از فهرستش حذف کند؛ و آن این است که نوشیدن آب نقش بسیار مؤثری در سالم ماندن و پرانرژی بودن و همچنین کاهش وزن می‌شود. دلایل خیلی بیشتری برای نوشیدن آب وجود دارد، ازجمله آن‌ها می‌توان به افزایش متابولیسم بدن اشاره کرد و همچنین آب یکی از بهترین نوشیدنی‌های انرژی‌زاست.

برای اینکه بدانید که چه مقدار در روز باید آب بنوشید، وزنتان را تقسیم‌بر دو کنید، به همان اندازه در اونس، در روز باید آب بنوشید.

چای سبز را جایگزین تمام مکمل‌ها کنید

تناسب‌اندام

تمام انواع مختلف چای سبز برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن و سلامتی مفید می‌باشند. نه‌تنها باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود بلکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از بروز بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان‌ها جلوگیری می‌کند. چند فنجان چای سبز در روز بنوشید تا خواص معجزه‌آسای آن را متوجه شوید.

به‌جای توجه به کالری، به مغذی بودن توجه کنید

تناسب‌اندام

کیفیت و مقوی بودن غذایی که می‌خورید خیلی بیشتر از مقدار کالری آن اهمیت دارد. ولی این امر بیشتر اوقات نادیده گرفته می‌شود. کاهش وزن به‌طور کامل فقط وابسته به قطع مصرف کالری نیست. بلکه این مغز شماست که اگر احساس نکند که شما سیرشده‌اید همچنان فرمان می‌دهد که گرسنه‌اید و به غذا احتیاج دارید. پس مقوی بودن غذایی که می‌خورید هم برای کاهش وزن مهم است. دکتر آز طی تحقیق اخیری که انجام داده است تعدادی از غذاهایی را که باعث چاقی می‌شوند را تعیین کرده است. محققین دریافتند که سیب‌زمینی سرخ‌کرده، چیپس، نوشیدنی‌های شیرین، گوشت و شیرینی بیشترین غذاهایی هستند که باعث افزایش وزن می‌شوند. میوه، سبزی‌ها، ماست و مغزها جزو غذاهایی هستند که باعث کاهش وزن می‌شوند؛ بنابراین نتیجه این تحقیقات همان چیزی است که تمام متخصصین تغذیه مدت‌هاست می‌گویند؛ و آن این است که سبزی‌ها و میوه‌های مقوی، مغزها و به‌طورکلی مواد غذایی مقوی و مغذی را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.

دسر را به تأخیر بیندازید

تناسب‌اندام

دکتر آز می‌گوید که خوردن شیرینی‌ها در حد اعتدال اشکالی ندارد و شما مجبور نیستید که به‌طور کامل آن را از برنامه روزانه‌تان حذف کنید. فقط کافی است که آن را بلافاصله بعد از شام نخورید. دکتر آز می‌گوید که بلافاصله بعد از غذا شیرینی‌ها نخورید به دلیل اینکه مانع از جذب مواد غذایی می‌شود. بهترین زمان برای خوردن شیرینی‌ها دو ساعت بعد از غذاست؛ و بهترین دسر شکلات تیره است. کاکائو باعث افزایش جریان خون در مغز می‌شود.

برای وزن کم کردن بیشتر بخوابید

تناسب‌اندام

خوابیدن برای کاهش وزن مفید است. دکتر آز می‌گوید که کم خوابیدن باعث پیری زودرس و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای لاغر شدن می‌شود. وقتی‌که خسته هستید مغزتان نیاز بیشتری به کربوهیدرات پیدا می‌کند بنابراین با بیدار ماندن بیش‌ازحد، تمام تلاش‌هایتان را برای لاغری بر باد می‌دهید. سعی کنید حداقل هر شب 7 ساعت بخوابید. تا اجازه بدهید که بدنتان به‌اندازه کافی استراحت کند.

خوردن صبحانه را اجباری کنید

تناسب‌اندام

حتماً این را قبلاً هم شنیده‌اید اما ارزش تکرار کردن را دارد. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است. دکتر آز می‌گوید که نخوردن صبحانه می‌تواند احتمال ابتلا به چاقی مفرط را افزایش دهد. اگر وقتی‌که از خواب بیدار می‌شوید خوب غذا نخورید، متابولیسم بدن پایین می‌آید؛ و همین باعث افزایش وزن می‌شود. دکتر آز پیشنهاد می‌کند که هرروز یک صبحانه مشخص مثل املت سفیده تخم‌مرغ و یا اینکه یک برنامه متنوع برای هرروز هفته داشته باشید.

مترجم: فرجی

منبع: مجله اینترنتی بیست ستون



موضوعات مرتبط: مطلب , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست





می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

نقش فرهنگ در زندگی شما چگونه است؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن وبسایت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 89
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 5337
بازدید کل : 93321
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صنایع پلاس و آدرس ieplus.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 68
:: کل نظرات : 24

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 30
:: باردید دیروز : 89
:: بازدید هفته : 30
:: بازدید ماه : 5337
:: بازدید سال : 69423
:: بازدید کلی : 93321